Projects
Auctions
Preorders
Shop
Offers
Dice
Create
Terms
News
FAQ
Contact

Crowdfunding



web sites

658
participants

24711.82
of 3000 euro required
823%

25000
to unlock the next stretch-goal
85%

18
days to the end

Project by
Inmedia Srl (Giochix.it)
Via Igino Giordani 18
Roma (RM), Italy
09252221008
your image


Product
List
Buy this pack for 23.99€

Caesar
Available on shipment or with pick up on Roma & Lucca Comics

Riceverai una copia di Hispania in edizione italiana + tutte le migliorie sbloccate.

Il prezzo consigliato al pubblico sarà di 35 euro.

This project offers discounts for multiple purchases. For example, by buying 3 equal rewards you get a 10% discount. The discount is automatically applied to the cart. Get Them!

Addon
List


A list of products related to the current campaign. These products contribute to the total amount collected.
Monete di metallo addizionali
Otto monete di metallo ufficiali di Hispania in più!

4.99 euro



Neoprene Dice Tray
Vassoio lancia dadi in neoprene. Con una pratica chiusura a clip, si può appiattire per metterlo da parte. Montato è 19x19 cm.

4.99 euro



Playmat di Tetrarchia
Playmat di Tetrarchia in neoprene

15.99 euro




Stretch-goals
List


Stretch-goals are additions or improvements that will be included to the game if the campaign collects a specific minimal amount: more people will join the campaign and more beautiful and rich the game will be!
5000: Tabellone di doppia dimensione e dischetti di diametro 20mm
7000: Varianti Ingenivm e Pirati

Ingenivm. L'esercito romano disponeva di un corpo di genieri che gli consentì di costruire ponti e strade per spostare le truppe con una velocità senza precedenti. Impara a usare i tuoi ingegneri!

Pirati. Per la prima volta, le flotte romane si avventurarono oltre il Mare Nostrum e i pirati che operavano sulle rotte commerciali dell’Atlantico si allearono con le città costiere per ostacolare la loro avanzata. Sarai in grado di batterli?
9000: Scenario: la prima repressione (197-194 a.C.)
Gli ispanici capiscono che i romani non sono venuti solo per sconfiggere Cartagine e si ribellano, uccidendo il pretore della provincia del Citeriore. Roma invia la prima grande spedizione sotto il comando di Catone il Vecchio, che seda la rivolta e dichiara la Hispania “pacificata”.
11000: 7 monete di metallo
Verranno incluse nella tua copia di Hispania!
13000: Variante Imperivm
I pretori delle province romane conoscevano meglio la geografia della penisola e le popolazioni che la abitavano, mentre il console era solito trasmettere loro ordini diretti da Roma.
15000: L'assedio di Numancia
Nella fase finale delle guerre celtiberiche Numancia si erge a simbolo della resistenza contro Roma. Scipione Emiliano, il distruttore di Cartagine, pone fine a un assedio senza fine facendo morire di fame i Numantini e radendo al suolo la città.
17000: Variante Viriathvs + Meeple
Un esercito speciale rappresenterà Viriatus, un leader lusitano che mise sotto scacco i romani in Lusitania e Carpetania e che riuscirono a sconfiggere solo corrompendo i suoi ufficiali per assassinarlo. Include un nuovo meeple.
19000: Il fiume dell'Oblio
Il nord-ovest della Hispania è una terra di mistero e superstizione. Junio Bruto guida una spedizione che spinge le sue legioni a superare questi miti, dando l'esempio e attraversando il “fiume dell'oblio” davanti ai suoi soldati.
21000: Variante Proconsole + meeple
A rappresentare il proconsole ci sarà un generale romano, inviato dal Senato e capace di restare in Hispania oltre il termine naturale del mandato di 1 anno.
Include un Meeple bianco.
23000: Il nuovo Impero (29-19 B.C.)
Il nuovo imperatore Cesare Augusto vuole conquistare tutta l'Hispania. La feroce resistenza degli Asturiani e dei Cantabrici lo convince a condurre la campagna finale e quindi ad impone la "Pax Romana" in Hispania.
25000: Variante competitiva + 1 moneta
Il gioco diventa competitivo e fino a 4 giocatori! Un nuovo giocatore può utilizzare un denario aggiuntivo per guidare la strategia ispanica e affrontare così da 1 a 3 giocatori romani.
27000: Scenario: il terrore di Roma
I lusitani si uniscono sotto il leader carismatico,Viriathus, che tiene a tenere sotto controllo i romani per anni, sconfiggendoli anche in battaglia aperta. Roma sta per accettare le sue condizioni e concedergli una Lusitania indipendente, ma Servilio Cepione corrompe i suoi ufficiali per assassinarlo...



Login to follow this project!


Support Hispania edizione italiana project on the net! Add the simple HTML code below to show this widget in your web page:



This is the html code to copy/paste in your webpage to show the campaign widget:
Comments (5)  |  Updates (0) |  FAQ






HISPANIA è un gioco cooperativo di Miguel Marquéz (autore di Tetrarchia!) in cui da 1 a 3 giocatori assumono il ruolo dei pretori e consoli che Roma inviò nella penisola spagnola nel corso di due secoli. Il tuo obiettivo sarà quello di sottomettere tutti i popoli della penisola prima della fine del millennio per incorporare l'Ispania nel prossimo impero, emulando il primo imperatore Cesare Augusto. 




All'inizio del II secolo a.C. la Repubblica di Roma ha appena sconfitto il suo più grande nemico, Cartagine e il suo condottiero Annibale. Dopo aver annesso i possedimenti cartaginesi sulla costa mediterranea dell'Ispania, Roma organizza le province Ulteriore e Citeriore e ordina ai loro pretori di completare la conquista della penisola, abitata da popoli in lotta tra loro. Ma gli ispanici si rivelano un formidabile nemico. Roma sarà intrappolata in una feroce guerra che divorerà pretori, consoli e legioni per quasi 200 anni, fino a quando lo stesso Cesare Augusto sconfiggerà i Cantabrici per incorporare finalmente l'Ispania nel suo nuovo impero.

Sarai in grado di guidare le tue legioni e conquistare l'Ispania?





Hispania nasce dalle radici di Tetrarchia, un gioco dalla meccanica semplice con un motore molto potente che ha avuto tanti appassionati in questi anni. Ma quali sono queste radici?

Tetrarchia è un gioco dalle regole semplici, senza valori sui pezzi, senza tabelle né carte, solo pochi meeple, dischetti e due dadi. Tutte le informazioni necessarie sono sulla mappa. Spendi punti azione per spostare, posizionare o rimuovere dischetti e attaccare gli eserciti. Una sfida chiara e variabile con 81 livelli di difficoltà possibili!

Potevo usare questo sistema per uno scenario offensivo, una guerra di conquista invece che di difesa? Non lo sapevo, ma ho individuato le meccaniche che non potevo usare, quelle che dovevo modificare e quelle nuove che mi sarebbero servite, grazie ai feedback dei giocatori di Tetrarchia che ho accumulato tutte queste anni.
Per prima cosa ho eliminato tutte le eccezioni. Poi ho semplificato il movimento, unendo gli spazi di terra e di mare con collegamenti, e ho semplificato i pezzi 'cattivi' (solo rivolte). Il risultato è stato un gioco ancora più facile da imparare.
Ho sostituito i punti azione con “denari” per tracciare le azioni, permettendo inoltre di aggiungerne alcuni agli attacchi. E li ho inclusi nella tabella delle difficoltà: giocare con più o meno cambia molto il gioco.



Poi ho aggiunto le strade, che portano dinamismo e riflettono la progressiva romanizzazione della penisola. E ho introdotto gli assedi nelle rivolte, che possono sommarsi in uno stesso spazio. Le città importanti costano di più e puoi investire i tuoi denari in queste vittorie se vuoi. C'è molta più tensione dovuta alla scelta dell'investimento che ai tiri di dado!
Ho pensato di aggiungere ancora più tensione alla parte centrale/finale del gioco rimuovendo una rivolta dal gioco dopo ogni round. E di conseguenza ho collocato quella rivolta su una scala temporale, che ha aggiunto storicità al gioco, limitando il gioco ai 200 anni di durata della conquista romana della penisola (11 round).



La nuova meccanica di movimento del nemico ti tiene sempre sul chi vive. A differenza dei Barbari in Tetrarchia, gli Ispanici non hanno un obiettivo, il che mi ha portato a cercare una meccanica di movimento più sottile e casuale. Puoi "indovinare" dove andranno, ma rimarrai sorpreso ancora e ancora. E il gioco è per un massimo di 3 giocatori, che si occupano dei due pretori e del console che ha guidato la conquista. La cooperazione è così più complicata, il numero dispari spesso lascerà qualcuno da solo!

Le decisioni su chi sostiene chi non saranno facili da prendere.

Non mancano infine contenuti aggiuntivi come in Tetrarchia: moduli di espansione e varianti, che aumenteranno il numero delle sfide fino a raggiungere le decine di migliaia di combinazioni, e ovviamente alcuni scenari storici.





Questa campagna va in simultanea con quella per la versione inglese e spagnola su Gamefound. Il gioco è lo stesso e tutti i partecipanti alla campagna qui su giochistarter otterranno anche tutte le migliorie sbloccate su gamefound!

È possibile aderire a questa campagna utilizzando diversi metodi di pagamento: carta di credito, Paypal, Bitcoin, Satispay, bonifico Sofort o pagando con bonifico bancario tradizionale. 
I giochi saranno spediti dall'Italia. Non ci saranno quindi costi aggiuntivi per gli invii all'interno dell'Unione Europea (come spese doganali o altre tasse). Se vivi al di fuori dell'UE, potranno essere aggiunti dei dazi doganali al costo del gioco. Ti consigliamo di informarti sulla legislazione del tuo paese per avere maggiori informazioni a questo riguardo.



Dopo la campagna avrai accesso al nostro Pledge Manager. Il Pledge Manager è una zona speciale del nostro sito, dove potrai rivedere e modificare il tuo acquisto, aggiungere copie, addon e anche altri giochi Giochix ad un prezzo speciale. Quando farai queste aggiunte al tuo ordine, troverai gli stessi prezzi di quando ti sei unito alla campagna.





Potrai ritirare gratuitamente la tua copia di Hispania e presso il Giochix Shop di Roma (Via Igino Giordani 18) o, se arrivano in tempo, presso il nostro Stand a Lucca Comics and Games (edizione 2024). Alternativamente possiamo spedirti il gioco a casa. Il costo per la spedizione di un singolo gioco in Italia è di circa 5 euro, ma è gratuito per gli abbonati al servizio GS Primo. Il prezzo può variare per le aree remote (come ad esempio piccole isole o località montane).

Se risiedi in un altro paese, puoi visualizzare i costi di spedizione durante la finalizzazione del carrello. Per quantità maggiori di una singola copia, inserisci l'importo desiderato nel carrello dell'ordine, e nella pagina delle modalità di spedizione troverai i costi di spedizione. Il sistema ti mostrerà diverse modalità e potrai scegliere quella che preferisci.

I giochi verranno spediti a partire da Settembre 2024 o appena possibile. Ricorda che vista la situazione internazionale per le produzioni e i trasporti, questa data è del tutto indicativa.



Availability. You must take into consideration that the shipment date is indicative. We will do our best to respect such a date, but delays may occur for reasons beyond our control, such as production delays, transport, or Customs issues. Please note that it's a shipment date, not a delivery date. Delivery timing depends on where you live and the shipment method selected. 
 
Communications. Please use the contact form on our website for any request or question. 
 
Components. Contents, images, and illustrations must be considered merely indicative of the final product and may be subject to change without notice.
 
Fairs. If you choose to pick up your game at a Fair and the game is unavailable, the Fair is delayed/canceled, Giochix participation is canceled, or if you miss picking it up, you must change your shipping method. This is possible by clicking the "Change shipment" button on your order page on our website. In that case, you will have to pay the shipping costs. 
Please note that the game's shipment can be scheduled close to a Game Fair, such as Essen Fair in Germany or Lucca Comics and Games in Italy. It is important to note that we will be showing/selling the game at these fairs independently of the campaign shipment status. Attending these fairs is vital to the game's chances of success.

Pickup in Rome. If you choose the option for pickup in Rome, you must collect your order within 90 days of its availability: after this date, the availability of the products will no longer be guaranteed. All not collected orders will have to pay the storage cost of 1 euro/kg of product (or its fractions) every 30 days for the first 12 months and 2 euro/kg of product every 30 days after the first 12 months. This cost is not due if the order is collected within 90 days of product availability. After 24 months from product availability, all not collected orders will be wasted.
 
Order Canceling. An order can be canceled and fully refunded before the campaign's end by clicking the specific button on the order page. After the end of the campaign, the order can still be canceled and fully refunded within 7 days, with the campaign ending by sending us an email with the specific request. Please note that Paypal doesn't refund transaction costs, so if the consumer uses Paypal, the refund will not include these costs.
After this period, the order can still be canceled within 15 days of the campaign ending date, but please note that in this case, the refund will not include the processing costs and will be limited to 90% of the amount paid. Besides these options, the order is considered valid and is not cancelable/refundable. 

After 24 months from product availability, all unprocessed or uncompleted orders, no matter the reason, will be wasted.
 
We reserve to our sole discretion the right to exclude from the campaign (canceling and refunding the pledge) those who have been banned from using Kickstarter and/or other crowdfunding platforms, which have been reported as fraudulent users by Paypal or by a credit card provider (like Mangopay), which use a "fake" account, which use the platform as spammers, which have missing payments, or who have or have had dishonest, unbecoming and/or defamatory conduct.

Complaints deadline. We will no longer accept complaints about this campaign's products after 12 months from the game's availability date, which is the date of the first shipment. For any shipping-related problems, complaints must reach us within seven days of delivery.
 
Shipments. We ship by postal service or supported courier (UPS, GLS, SDA, DHL, etc.). We reserve the right to separate the contents of orders into different shipments or merge different orders in the same shipment. If this happens, there will be no additional costs to you as a customer nor the right to any refund.
 
Tracking. Shipments made by courier or by the insured postal service can be tracked. Shipments made by the postal service cannot be traced, and although they happen very rarely (0.1-1% of cases), they can be lost.
 
Timing. Courier shipments may take about 1-2 days for Italy, 3-6 days for EU/US/Canada, and 1-2 weeks for the rest of the world. Postal service shipments require about 1-2 weeks for Italy, 3-10 weeks for EU/US/Canada, and 4-14 weeks for the rest of the world. Please note that the postal service can be slow and may suffer several weeks of additional delay, especially near or during the holidays, like Christmas. This rarely happens, but it is still possible and is out of our control. If you would like faster delivery or wish to avoid any risk of a long delay in the package's arrival, please use a courier service.
 
Insurance. Courier shipment assurance ensures package loss, destruction, and package damage. Postal service insurance ensures package loss or destruction. Insurance requires a customer claim to be made when the package is delivered: if you spot any damage, please ask the postal carrier to make you a receipt "accepted with reserve". Then inform us immediately, no later than 7 days from the delivery of the package.

Claims. Claims for lost/not received packages must be made within 120 days of the shipment date. Claims for damaged or missing packages must be sent within seven days from receipt of the package. After these deadlines, claims are not accepted. We use very good package protection and in this way, damages to the games during transport rarely happen. Please note that we don't accept claims for aesthetical damages to the box in this unlucky case but only claims for damages that influence the gameplay. 

Errors. If the game failed to arrive because of your mistake (wrong address, recipient absent, not picking up at courier/postal warehouse, etc.), you will have to pay an additional shipping/warehousing cost for us to re-send/re-deliver your game. This cost will also include the return costs of the game. On the other hand, we will send it again to you at our expense if the error is ours. If the package is lost or destroyed, we will reship it at our expense only if it is insured. In this case, it will be the customer's responsibility to choose a second shipment, a safer or more reliable method if the first one did not work, and to pay any difference in cost, if any. The choice of non-traceable shipping methods for a second shipment will automatically exonerate us from any responsibility regarding the game's delivery. 
Please note that we will not reship any game without investigating what happened to the first shipment. This can be processed quickly through the courier service option but may require an additional 1-5 weeks through the postal service. 

Customs. Depending on your Country, Customs taxes and/or VAT may be added. If this happens, the transporter company could add a cost to the management of Customs. Please check your country's rules and regulations. Any additional tax, cost, or additional charge due to Customs will not be our responsibility and will be paid by the customer.
Please verify your country's rules and regulations if the project has a "friendly" symbol, like "US-friendly". This
 symbol is only an indication as rules can change at any moment. 

Shipping costs. Since the actual game shipment takes place several weeks/months after the campaign ends, the shipping costs are estimated. In the case that, in the meantime, the costs have increased, the customer will have to pay the difference between the amount paid and the actual cost. Otherwise, we will proceed with the shipment by changing the selected shipping category with a cheaper one, or, if not possible, we will stop the shipping process.
 
Pledge Manager. After a few weeks from the end of the campaign, the Pledge Manager will be active. This procedure allows participants to confirm and revise their orders, purchase add-ons, and update their profile/delivery address. The Pledge Manager will be up for a few days to a specific deadline. We strongly recommend all participants complete the pledge manager within the expiration date. If not, please consider that:
- Any special campaign price for addons expires with the Pledge Manager deadline. After that date, all addons will be available at a normal price.
- The shipping price may be higher.
- We will not be able to guarantee the availability of any exclusive content made in a limited quantity.
- We cannot guarantee the scheduled shipment date as a delay could happen.
- We will not be able to guarantee the pickup in Rome or at a Fair's Stand (if available in the project).
Users of Giochistarter can access the pledge manager by opening their order page. If a campaign has been run on this platform, other platforms' users will receive access data by email.
2024 Inmedia Srl - Terms