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Warning: only the orders paid before the campaign end determine the total amount collected by the campaign.

Project by
Inmedia Srl (Giochix.it)
Via Igino Giordani 18
Roma (RM), Italy
09252221008
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Buy this pack for 79.95€

Late pledge
Available on shipment or with pick up on Roma & Lucca Comics

Riceverai una copia di CO2 Second Chance New Edition in italiano, nuova ed incellofanata!

Il prezzo consigliato al pubblico nei negozi sarà di 100 euro.

This pack will expire en:

This project offers discounts for multiple purchases. For example, by buying 3 equal rewards you get a 10% discount. The discount is automatically applied to the cart. Get Them!

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A list of products related to the current campaign. These products contribute to the total amount collected.
Set Espansioni
Questo set di Espansioni include le espansioni Eventi Globali, Artico, e Progetti Speciali. Si tratta di diverse tessere, alcune plance e 10 nuove carte.

In più sono incluse le miniature del gioco (Barile, Calendario, Fabbrica, Grande Fabbrica, Indicatore, e Maschera antigas) che si usano in sostituzione di alcuni componenti del gioco normale.


14.95 euro



Monete di metallo
Il Set ufficiale delle monete di metallo. Si tratta di un set nuovo di 50 monete, ridisegnato per questa edizione del gioco.

12.95 euro

Bustine/Sleeves
Due pacchetti di bustine Giochix.it per proteggere le tue carte di CO2. Sono da 100 pezzi ciascuna e in due formati: 63.5x88mm e 45x68mm.

1.95 euro






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Siamo  orgogliosi di presentarvi CO2: Second Chance New Edition: il famoso gioco da tavolo di Vital Lacerda torna disponibile dopo essere andato esaurito da tempo. Il gioco è per 1-4 giocatori da 14 anni in su e dura circa 90 minuti.

Questa nuova edizione del gioco ha una nuova scatola, più grande e dello stesso formato degli altri giochi di Lacerda, un nuovo tray più spazioso, un regolamento aggiornato che include le varianti di gioco per modulare la difficoltà della partita. Qui puoi acquistare anche il set delle tre espansioni del gioco e le nuove monete di metallo ridisegnate per questa edizione.

CO2: Second Chance New Edition include sia il gioco competitivo che cooperativo, che la modalità solitario. Nel gioco cooperativo i giocatori devono collaborare per salvare il mondo, perdendo punti vittoria ogni volta che non raggiungono i loro obiettivi comuni.












Negli anni '70, i governi del mondo hanno affrontato una domanda di energia senza precedenti e centrali elettriche inquinanti sono state costruite ovunque per soddisfare tale domanda. Anno dopo anno, l'inquinamento che generano è aumentato e nessuno ha fatto nulla per ridurlo. Ora, l'impatto di questo inquinamento è diventato troppo grande e l'umanità inizia a rendersi conto che è necessario soddisfare le nostre richieste di energia attraverso fonti di energia pulita.

Le aziende con esperienza in energia pulita e sostenibile sono quindi chiamate a proporre progetti che forniscano l'energia necessaria senza inquinare l'ambiente. I governi sono desiderosi di finanziare questi progetti e di investire nella loro realizzazione.

Se l'inquinamento non viene fermato, sarà "Game Over" per tutti noi!

In CO2: Second Chance, ogni giocatore è l'Amministratore Delegato di un'azienda energetica che risponde alle richieste del governo per la costruzione nuove centrali elettriche. L'obiettivo è fare profitto fermando l'aumento dell'inquinamento.

Centrale Idroelettrica e impianto di Forestazione.





Una partita di CO2: Second Chance dura 4 o 5 decadi; in ogni decade i giocatori si alternano durante un determinato numero di turni, dipendente dal numero dei giocatori.

Durante la partita, i partecipanti devono costruire e sviluppare centrali elettriche "verdi" per soddisfare le domande di energia di tutte le regioni del mondo. Se non ci fosse abbastanza energia elettrica ecologica, allora queste regioni costruiranno centrali alimentate a combustibili fossili per colmare il divario, aumentando però l'inquinamento globale.
Se l'inquinamento raggiunge i 500 ppm, il gioco finisce e tutti i giocatori perdono la partita.

Per costruire una centrale elettrica eco-compatibile, sono necessari tre passi in successione:

1. PROPORRE UN PROGETTO
Si propone un progetto di energia "verde" per una regione e, in cambio, questa fornisce una sovvenzione. La regione diventa proprietaria del progetto, che può essere avviato dalla società di qualsiasi giocatore.

Una Centrale Eolica viene proposta per il Sud America.


2. PREPARARE LE INFRASTRUTTURE
Una Centrale Elettrica "verde" nuova e moderna ha bisogno di infrastrutture altrettanto all'avanguardia per sostenerla e per distribuire la sua energia. Vanno quindi preparate le infrastrutture per il progetto, che forniscono sia vantaggi immediati che a lungo termine e gettano le basi per la costruzione della centrale elettrica.


Il giocatore rosso prepara le infrastrutture per la centrale elettrica.


3. COSTRUIRE LA CENTRALE ELETTRICA
Una volta pronta l'infrastruttura, si può quindi costruire la centrale elettrica eco-compatibile proposta dal progetto.

Ora la Centrale Eolica è costruita.


Al fine di costruire le migliori centrali elettriche possibili, è necessario aumentare le proprie conoscenze, specializzandosi in energia idroelettrica, solare o in un altro tipo di fonte di energia eco-compatibile. Un modo per acquisire conoscenza è far sì che i tuoi scienziati studino i progetti proposti; un altro modo è farli partecipare ai Summit sull'energia verde.

Più conoscenza ha un'azienda, più entrate (denaro o punti vittoria) otterrà alla fine di ogni turno. Un altro modo per guadagnare denaro è quello di ottenere il controllo della regione, costruendo più centrali elettriche verdi rispetto agli altri giocatori.

Nella modalità di gioco competitiva, anche se si spera che tutti i giocatori raggiungano l'obiettivo di salvare il mondo dall'inquinamento, il giocatore con il maggior numero di punti vittoria vincerà la partita.

Nella modalità cooperativa i giocatori collaborano per salvare il mondo e perdono punti vittoria ogni turno in cui non raggiungono i loro obiettivi. Se ottengono punti negativi, o l'inquinamento raggiunge i 500 ppm, o alcuni Obiettivi O.N.U. non sono completati, tutti i giocatori perdono il gioco.


Centrale Idroelettrica.




L'espansione Eventi Globali può essere utilizzata nel gioco competitivo. Si tratta di un evento cataclismatico che riguarda l'intero pianeta: ogni regione richiederà una risposta decisa per reagire alla gravità della situazione!

Durante la fase degli eventi, se l'evento corrente o l'evento imminente è l'evento globale, risolverai solo l'evento globale e ritarderai l'altro evento fino al prossimo decennio. Questa espansione aumenterà drasticamente la CO2 se i giocatori non sono preparati. Inoltre penalizzerà i giocatori consumando le loro risorse e CEP.




L'Espansione Artico. L'Artico è particolarmente vulnerabile agli effetti del riscaldamento globale, come è risulta evidente dallo scioglimento dei ghiacci avvenuti negli ultimi anni. I modelli climatici prevedono un riscaldamento molto maggiore nell'Artico rispetto alla media globale!

L'espansione Artico è composta da 1 tessera con la regione artica, 1 tessera evento artico, 1 carta obiettivo per la versione competitiva, 1 tessera evento ambientale artico e 1 carta obiettivo privato per la versione cooperativa.

Non c'è limite al numero di centrali che possono essere costruite lì. La regione entra in gioco all'inizio del secondo Decennio e l'inquinamento da CO2 aumenta il numero di step pari al numero di Decade corrente, meno il numero di centrali elettriche costruite lì fino a quel momento.

Questa espansione ti offre più obiettivi da perseguire, una nuova regione da giocare e, come l'Evento Globale, aumenta il livello di difficoltà del gioco rendendolo più impegnativo. La combinazione di entrambe le espansioni ti lascia più opzioni per una maggiore rigiocabilità e diversi livelli di difficoltà.


Espansione Progetti Speciali
. Questa espansione funziona sia nel gioco cooperativo che nel gioco competitivo, e cambia le regole per i progetti incoraggiando strategie alternative.

Le 6 grandi tessere dell'espansione vanno posizionate a caso sopra lo spazio dedicato ai Progetti del tabellone, come mostrato nell'illustrazione. Ogni volta che proponi un progetto in una regione, la tessera Progetto deve essere posizionata nello spazio progetto vuoto più a sinistra.

Vital Lacerda: "Adoro questa espansione, nel gioco cooperativo mi fa ragionare su tante nuove possibili tattiche da fare nella partita, mentre nel gioco competitivo mi permette un sacco di nuove mosse opportunistiche ... incrocio le dita perché questa miglioria possa venir sbloccata. Amerete giocarci!"




Potrai ritirare gratuitamente la tua copia di Co2 Second Chance New edition presso il Giochix Shop di Roma (Via Igino Giordani 18) o, se i giochi arriveranno in tempo, presso il nostro Stand a Lucca Comics and Games (edizione 2024). Alternativamente possiamo spedirti il gioco a casa. Il costo per la spedizione di un singolo gioco in Italia è di circa 6 euro, ma è gratuito per gli abbonati al servizio GS Primo. Il prezzo può variare per le aree remote (come ad esempio piccole isole o località montane).

Se risiedi in un altro paese, puoi visualizzare i costi di spedizione durante la finalizzazione del carrello. Per quantità maggiori di una singola copia, inserisci l'importo desiderato nel carrello dell'ordine, e nella pagina delle modalità di spedizione troverai i costi di spedizione. Il sistema ti mostrerà diverse modalità e potrai scegliere quella che preferisci.

I giochi verranno spediti a partire da Ottobre o appena possibile. Ricorda che vista la situazione internazionale per le produzioni e i trasporti, questa data è del tutto indicativa.


Availability. You must take into consideration that the shipment date is indicative. We will do our best to respect such a date, but delays may occur for reasons beyond our control, such as production delays, transport, or Customs issues. Please note that it's a shipment date, not a delivery date. Delivery timing depends on where you live and the shipment method selected. 
 
Communications. Please use the contact form on our website for any request or question. 
 
Components. Contents, images, and illustrations must be considered merely indicative of the final product and may be subject to change without notice.
 
Fairs. If you choose to pick up your game at a Fair and the game is unavailable, the Fair is delayed/canceled, Giochix participation is canceled, or if you miss picking it up, you must change your shipping method. This is possible by clicking the "Change shipment" button on your order page on our website. In that case, you will have to pay the shipping costs. 
Please note that the game's shipment can be scheduled close to a Game Fair, such as Essen Fair in Germany or Lucca Comics and Games in Italy. It is important to note that we will be showing/selling the game at these fairs independently of the campaign shipment status. Attending these fairs is vital to the game's chances of success.

Pickup in Rome. If you choose the option for pickup in Rome, you must collect your order within 90 days of its availability: after this date, the availability of the products will no longer be guaranteed. All not collected orders will have to pay the storage cost of 1 euro/kg of product (or its fractions) every 30 days for the first 12 months and 2 euro/kg of product every 30 days after the first 12 months. This cost is not due if the order is collected within 90 days of product availability. After 24 months from product availability, all not collected orders will be wasted.
 
Order Canceling. An order can be canceled and fully refunded before the campaign's end by clicking the specific button on the order page. After the end of the campaign, the order can still be canceled and fully refunded within 7 days, with the campaign ending by sending us an email with the specific request. Please note that Paypal doesn't refund transaction costs, so if the consumer uses Paypal, the refund will not include these costs.
After this period, the order can still be canceled within 15 days of the campaign ending date, but please note that in this case, the refund will not include the processing costs and will be limited to 90% of the amount paid. Besides these options, the order is considered valid and is not cancelable/refundable. 

After 24 months from product availability, all unprocessed or uncompleted orders, no matter the reason, will be wasted.
 
We reserve to our sole discretion the right to exclude from the campaign (canceling and refunding the pledge) those who have been banned from using Kickstarter and/or other crowdfunding platforms, which have been reported as fraudulent users by Paypal or by a credit card provider (like Mangopay), which use a "fake" account, which use the platform as spammers, which have missing payments, or who have or have had dishonest, unbecoming and/or defamatory conduct.

Complaints deadline. We will no longer accept complaints about this campaign's products after 12 months from the game's availability date, which is the date of the first shipment. For any shipping-related problems, complaints must reach us within seven days of delivery.
 
Shipments. We ship by postal service or supported courier (UPS, GLS, SDA, DHL, etc.). We reserve the right to separate the contents of orders into different shipments or merge different orders in the same shipment. If this happens, there will be no additional costs to you as a customer nor the right to any refund.
 
Tracking. Shipments made by courier or by the insured postal service can be tracked. Shipments made by the postal service cannot be traced, and although they happen very rarely (0.1-1% of cases), they can be lost.
 
Timing. Courier shipments may take about 1-2 days for Italy, 3-6 days for EU/US/Canada, and 1-2 weeks for the rest of the world. Postal service shipments require about 1-2 weeks for Italy, 3-10 weeks for EU/US/Canada, and 4-14 weeks for the rest of the world. Please note that the postal service can be slow and may suffer several weeks of additional delay, especially near or during the holidays, like Christmas. This rarely happens, but it is still possible and is out of our control. If you would like faster delivery or wish to avoid any risk of a long delay in the package's arrival, please use a courier service.
 
Insurance. Courier shipment assurance ensures package loss, destruction, and package damage. Postal service insurance ensures package loss or destruction. Insurance requires a customer claim to be made when the package is delivered: if you spot any damage, please ask the postal carrier to make you a receipt "accepted with reserve". Then inform us immediately, no later than 7 days from the delivery of the package.

Claims. Claims for lost/not received packages must be made within 120 days of the shipment date. Claims for damaged or missing packages must be sent within seven days from receipt of the package. After these deadlines, claims are not accepted. We use very good package protection and in this way, damages to the games during transport rarely happen. Please note that we don't accept claims for aesthetical damages to the box in this unlucky case but only claims for damages that influence the gameplay. 

Errors. If the game failed to arrive because of your mistake (wrong address, recipient absent, not picking up at courier/postal warehouse, etc.), you will have to pay an additional shipping/warehousing cost for us to re-send/re-deliver your game. This cost will also include the return costs of the game. On the other hand, we will send it again to you at our expense if the error is ours. If the package is lost or destroyed, we will reship it at our expense only if it is insured. In this case, it will be the customer's responsibility to choose a second shipment, a safer or more reliable method if the first one did not work, and to pay any difference in cost, if any. The choice of non-traceable shipping methods for a second shipment will automatically exonerate us from any responsibility regarding the game's delivery. 
Please note that we will not reship any game without investigating what happened to the first shipment. This can be processed quickly through the courier service option but may require an additional 1-5 weeks through the postal service. 

Customs. Depending on your Country, Customs taxes and/or VAT may be added. If this happens, the transporter company could add a cost to the management of Customs. Please check your country's rules and regulations. Any additional tax, cost, or additional charge due to Customs will not be our responsibility and will be paid by the customer.
Please verify your country's rules and regulations if the project has a "friendly" symbol, like "US-friendly". This
 symbol is only an indication as rules can change at any moment. 

Shipping costs. Since the actual game shipment takes place several weeks/months after the campaign ends, the shipping costs are estimated. In the case that, in the meantime, the costs have increased, the customer will have to pay the difference between the amount paid and the actual cost. Otherwise, we will proceed with the shipment by changing the selected shipping category with a cheaper one, or, if not possible, we will stop the shipping process.
 
Pledge Manager. After a few weeks from the end of the campaign, the Pledge Manager will be active. This procedure allows participants to confirm and revise their orders, purchase add-ons, and update their profile/delivery address. The Pledge Manager will be up for a few days to a specific deadline. We strongly recommend all participants complete the pledge manager within the expiration date. If not, please consider that:
- Any special campaign price for addons expires with the Pledge Manager deadline. After that date, all addons will be available at a normal price.
- The shipping price may be higher.
- We will not be able to guarantee the availability of any exclusive content made in a limited quantity.
- We cannot guarantee the scheduled shipment date as a delay could happen.
- We will not be able to guarantee the pickup in Rome or at a Fair's Stand (if available in the project).
Users of Giochistarter can access the pledge manager by opening their order page. If a campaign has been run on this platform, other platforms' users will receive access data by email.
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