Projects
Auctions
Preorders
Shop
Offers
Dice
Create
Terms
News
FAQ
Contact

Crowdfunding



web sites

131
participants

5900.08
of 5000 euro required
118%

6000
to unlock the next stretch-goal
90%

Warning: only the orders paid before the campaign end determine the total amount collected by the campaign.

Project by
Inmedia Srl (Giochix.it)
Via Igino Giordani 18
Roma (RM), Italy
09252221008
your image

Product
List
This Pack was available to 43.45€

Glass Factory
Available on shipment or with pick up on Roma

Riceverai una copia nuova ed incellofanata di Stephens in edizione italiana. Il costo del gioco scenderà con l'aumentare dei partecipanti alla campagna: più siete meno spenderai!

Il prezzo consigliato al pubblico nei negozi sarà di circa 60 euro.

This project offers discounts for multiple purchases. For example, by buying 3 equal rewards you get a 10% discount. The discount is automatically applied to the cart. Get Them!


Stretch-goals
List


Stretch-goals are additions or improvements that will be included to the game if the campaign collects a specific minimal amount: more people will join the campaign and more beautiful and rich the game will be!
5000: Tutti i partecipanti alla campagna otterranno un coupon che fornisce uno sconto del 20% su di un ordine effettuato entro 6 mesi su giochistarter (sono validi i progetti, i preordini e tutti i prodotti dello shop; sono escluse le sole aste; sconto non cumulabile con altri sconti o promozioni).
6000: Lo sconto del coupon passa dal 20 al 22%.

Login to follow this project!
Comments (1)  |  Updates (0) |  FAQ
This campain is ended, you can still buy it a copy of Stephens edizione italiana on the product page.




After the great earthquake of 1755, the demand for window glass increased so much that William Stephens, a British businessman, saw an opportunity to expand his industry.



Dopo il grande terremoto del 1755 che distrusse Lisbona e gran parte della costa meridionale del Portogallo, fu necessario ricostruire un’intera nazione. La domanda di vetro per finestre aumentò così tanto che William Stephens, un imprenditore britannico, vide l'opportunità di espandere i suoi affari in Portogallo investendo nell'industria del vetro.

In Stephens, i giocatori competono tra di loro nel ruolo di maestri vetrai che lavorano presso la famosa Fabbrica "Stephens" per diventare la figura più prestigiosa della città ...dopo Stephens, ovviamente. Attraverso un'attenta, i giocatori dovranno creare le proprie opere, investire in nuove attività e promuovere la creazione di posti di lavoro. Grazie a un meccanismo unico di selezione delle azioni, i giocatori possono scegliere tra una varietà di opzioni diverse, attivando la fabbrica Stephens o uno dei propri investimenti personali, creando sempre nuove combinazioni e possibilità.

Stephens è un gioco di Luís Costa e José Carlos Santos. E' un gioco di media complessità per 1-4 giocatori dalla durata di circa 90 minuti. Qui vi presentiamo la campagna Giochix.it per la realizzazione dell'edizione italiana del gioco.




Questo progetto è una "Campagna a Discesa"! Non ha Early Bird, ma un'unica ricompensa a prezzo variabile. Si parte da 49.95 euro, che è già un ottimo prezzo rispetto ai 60 euro del normale costo nei negozi! Ogni 10 partecipanti il prezzo scenderà di 50 centesimi. Quindi se arriviamo a 60 partecipanti, il prezzo sarà 46.95 euro, se arriviamo a 120 diventerà 43.95 euro e così via.

Per aggiornare il prezzo di quello che stai pagando ti basterà aggiornare il pledge. Se ti dimenticherai di farlo, alla fine della campagna riceverai comunque un coupon acquisto pari alla differenza di prezzo. 

Come aggiornare il pledge: fai il login, poi vai nella pagina del progetto e acquista di nuovo il gioco; ti apparirà il carrello con un'altra copia aggiunta all'ordine precedente. A questo punto togli la copia aggiunta dal carrello così da riavere lo stesso numero di prima. Quindi finalizza l'ordine che risulterà con il nuovo prezzo. In alternativa puoi annullare il pledge e rifarlo.



Per sapere come si gioca nel dettaglio puoi guardare uno dei video sottostanti, qui presentiamo solo una breve sintesi.

Il tabellone ha al centro la Fabbrica di Stephens, divisa in 4 fornaci. Sopra di essa ci sono altre quattro fabbriche più piccole, mentre di sotto c'è il tracciato dei punti, che determina anche la durata del gioco: il segnalino dell'esercito francese parte dalla casella con 55 punti e si muove verso il basso. Quando incontra il segnalino di uno dei giocatori, si completa il turno in corso e se ne fa un altro, quindi il gioco termina.

Ogni giocatore ha una plancia personale con diciotto segnalini a forma di disco, che rappresentano i lavoratori. Questi dischetti vengono piazzati nelle varie professioni disponibili, sbloccando abilità specifiche.

Nel proprio turno, un giocatore può:

  • Prendere un cubetto (risorsa) da una fabbrica sul tabellone e metterlo nella propria scorta, eseguendo l’azione associata
    oppure
  • Spostare un dischetto dalla propria plancia per assegnare un lavoratore ad una nuova professione, sbloccando l’abilità corrispondente.

Dalla Fabbrica Stephens si può prendere un cubetto bianco (lastra di vetro grezzo) dalle due fornaci inferiori, che permettono di ottenere un contratto spendendo influenza o un investimento spendendo monete. I contratti vengono posizionati sotto la propria plancia (fino a un massimo di tre), mentre gli investimenti vengono collocati a destra, senza limiti. Oppure, si può prelevare un cubetto verde (bottiglie) o blu (cristalleria) dalle fornaci superiori, attivando le professioni corrispondenti. Alternativamente, è possibile prelevare cubetti di altri tre tipi di risorse dalle piccole fabbriche, attivando le professioni adiacenti.

Quando si sceglie la seconda opzione, si seleziona una carta "professione" e la si associa a una piccola fabbrica o alle fornaci superiori della Fabbrica Stephens, posizionando un disco lavoratore su di essa. È possibile assegnare un lavoratore come apprendista ad una professione già esistente, ottenendo gli stessi bonus del maestro, ma meno punti a fine partita. Quando un giocatore prende cubetti da una fabbrica, vengono attivate le professioni adiacenti: tutti i lavoratori sulle carte forniranno i bonus a tutti i giocatori, indipendentemente da chi ha attivato il turno.

Quando due delle quattro fornaci principali esauriscono i cubetti (ognuna inizia con quattro), si attiva la fase di reset: l’armata francese avanza di una casella e si riforniscono le fornaci vuote. Durante questa fase, i giocatori possono anche attivare le tessere di investimento, ottenendo vari benefici, e soddisfare i contratti raccolti, ottenendo punti vittoria per la fine della partita.

Il punteggio finale viene calcolato sommando i punti ottenuti durante la partita, le posizioni su due tracciati (Foresta e Dune), il numero di lavoratori impiegati nelle diverse professioni, i contratti completati e i punti derivati dalle abilità sbloccate sulla plancia personale.



















È possibile aderire a questa campagna utilizzando diversi metodi di pagamento: carta di credito, Paypal, Bitcoin, Satispay, o pagando con bonifico bancario tradizionale. 

I giochi saranno spediti dall'Italia. Non ci saranno quindi costi aggiuntivi per gli invii all'interno dell'Unione Europea (come spese doganali o altre tasse). Se vivi al di fuori dell'UE, potranno essere aggiunti dei dazi doganali al costo del gioco. Ti consigliamo di informarti sulla legislazione del tuo paese a questo riguardo.



Dopo la campagna avrai accesso al nostro Pledge Manager. Si tratta di una zona speciale del nostro sito, dove potrai rivedere e modificare il tuo acquisto, aggiungere copie, addon e anche altri giochi Giochix ad un prezzo speciale. Quando farai queste aggiunte al tuo ordine, troverai gli stessi prezzi di quando ti sei unito alla campagna.




Potrai ritirare il gioco al Giochix Shop di Roma. In alternativa ti possiamo spedire il gioco a casa con un costo di spedizione di circa 5-6 euro (gratuito per gli abbonati al servizio GS Primo!). Il costo di spedizione può variare se ti trovi in un'area remota (come ad esempio una piccola isola o una località montana).

Per quantità diverse dal singolo prodotto o per la spedizione al di fuori dell'Italia, inserisci nel carrello quello che desideri: la pagina delle modalità di spedizione ti mostrerà le diverse modalità di spedizione e il loro costo.

I giochi saranno spediti a Luglio 2025 o appena disponibili.



Availability. You must take into consideration that the shipment date is indicative. We will do our best to respect such a date, but delays may occur for reasons beyond our control, such as production delays, transport, or Customs issues. Please note that it's a shipment date, not a delivery date. Delivery timing depends on where you live and the shipment method selected. 
 
Communications. Please use the contact form on our website for any request or question. 
 
Components. Contents, images, and illustrations must be considered merely indicative of the final product and may be subject to change without notice.
 
Fairs. If you choose to pick up your game at a Fair and the game is unavailable, the Fair is delayed/canceled, Giochix participation is canceled, or if you miss picking it up, you must change your shipping method. This is possible by clicking the "Change shipment" button on your order page on our website. In that case, you will have to pay the shipping costs. 
Please note that the game's shipment can be scheduled close to a Game Fair, such as Essen Fair in Germany or Lucca Comics and Games in Italy. It is important to note that we will be showing/selling the game at these fairs independently of the campaign shipment status. Attending these fairs is vital to the game's chances of success.

Pickup in Rome. If you choose the option for pickup in Rome, you must collect your order within 90 days of its availability: after this date, the availability of the products will no longer be guaranteed. All not collected orders will have to pay the storage cost of 1 euro/kg of product (or its fractions) every 30 days for the first 12 months and 2 euro/kg of product every 30 days after the first 12 months. This cost is not due if the order is collected within 90 days of product availability. After 24 months from product availability, all not collected orders will be wasted.
 
Order Canceling. An order can be canceled and fully refunded before the campaign's end by clicking the specific button on the order page. After the end of the campaign, the order can still be canceled and fully refunded within 7 days, with the campaign ending by sending us an email with the specific request. Please note that Paypal doesn't refund transaction costs, so if the consumer uses Paypal, the refund will not include these costs.
After this period, the order can still be canceled within 15 days of the campaign ending date, but please note that in this case, the refund will not include the processing costs and will be limited to 90% of the amount paid. Besides these options, the order is considered valid and is not cancelable/refundable. 

After 24 months from product availability, all unprocessed or uncompleted orders, no matter the reason, will be wasted.
 
We reserve to our sole discretion the right to exclude from the campaign (canceling and refunding the pledge) those who have been banned from using Kickstarter and/or other crowdfunding platforms, which have been reported as fraudulent users by Paypal or by a credit card provider (like Mangopay), which use a "fake" account, which use the platform as spammers, which have missing payments, or who have or have had dishonest, unbecoming and/or defamatory conduct.

Complaints deadline. We will no longer accept complaints about this campaign's products after 12 months from the game's availability date, which is the date of the first shipment. For any shipping-related problems, complaints must reach us within seven days of delivery.
 
Shipments. We ship by postal service or supported courier (UPS, GLS, SDA, DHL, etc.). We reserve the right to separate the contents of orders into different shipments or merge different orders in the same shipment. If this happens, there will be no additional costs to you as a customer nor the right to any refund.
 
Tracking. Shipments made by courier or by the insured postal service can be tracked. Shipments made by the postal service cannot be traced, and although they happen very rarely (0.1-1% of cases), they can be lost.
 
Timing. Courier shipments may take about 1-2 days for Italy, 3-6 days for EU/US/Canada, and 1-2 weeks for the rest of the world. Postal service shipments require about 1-2 weeks for Italy, 3-10 weeks for EU/US/Canada, and 4-14 weeks for the rest of the world. Please note that the postal service can be slow and may suffer several weeks of additional delay, especially near or during the holidays, like Christmas. This rarely happens, but it is still possible and is out of our control. If you would like faster delivery or wish to avoid any risk of a long delay in the package's arrival, please use a courier service.
 
Insurance. Courier shipment assurance ensures package loss, destruction, and package damage. Postal service insurance ensures package loss or destruction. Insurance requires a customer claim to be made when the package is delivered: if you spot any damage, please ask the postal carrier to make you a receipt "accepted with reserve". Then inform us immediately, no later than 7 days from the delivery of the package.

Claims. Claims for lost/not received packages must be made within 120 days of the shipment date. Claims for damaged or missing packages must be sent within seven days from receipt of the package. After these deadlines, claims are not accepted. We use very good package protection and in this way, damages to the games during transport rarely happen. Please note that we don't accept claims for aesthetical damages to the box in this unlucky case but only claims for damages that influence the gameplay. 

Errors. If the game failed to arrive because of your mistake (wrong address, recipient absent, not picking up at courier/postal warehouse, etc.), you will have to pay an additional shipping/warehousing cost for us to re-send/re-deliver your game. This cost will also include the return costs of the game. On the other hand, we will send it again to you at our expense if the error is ours. If the package is lost or destroyed, we will reship it at our expense only if it is insured. In this case, it will be the customer's responsibility to choose a second shipment, a safer or more reliable method if the first one did not work, and to pay any difference in cost, if any. The choice of non-traceable shipping methods for a second shipment will automatically exonerate us from any responsibility regarding the game's delivery. 
Please note that we will not reship any game without investigating what happened to the first shipment. This can be processed quickly through the courier service option but may require an additional 1-5 weeks through the postal service. 

Customs. Depending on your Country, Customs taxes and/or VAT may be added. If this happens, the transporter company could add a cost to the management of Customs. Please check your country's rules and regulations. Any additional tax, cost, or additional charge due to Customs will not be our responsibility and will be paid by the customer.
Please verify your country's rules and regulations if the project has a "friendly" symbol, like "US-friendly". This
 symbol is only an indication as rules can change at any moment. 

Shipping costs. Since the actual game shipment takes place several weeks/months after the campaign ends, the shipping costs are estimated. In the case that, in the meantime, the costs have increased, the customer will have to pay the difference between the amount paid and the actual cost. Otherwise, we will proceed with the shipment by changing the selected shipping category with a cheaper one, or, if not possible, we will stop the shipping process.
 
Pledge Manager. After a few weeks from the end of the campaign, the Pledge Manager will be active. This procedure allows participants to confirm and revise their orders, purchase add-ons, and update their profile/delivery address. The Pledge Manager will be up for a few days to a specific deadline. We strongly recommend all participants complete the pledge manager within the expiration date. If not, please consider that:
- Any special campaign price for addons expires with the Pledge Manager deadline. After that date, all addons will be available at a normal price.
- The shipping price may be higher.
- We will not be able to guarantee the availability of any exclusive content made in a limited quantity.
- We cannot guarantee the scheduled shipment date as a delay could happen.
- We will not be able to guarantee the pickup in Rome or at a Fair's Stand (if available in the project).
Users of Giochistarter can access the pledge manager by opening their order page. If a campaign has been run on this platform, other platforms' users will receive access data by email.
2025 Inmedia Srl - Terms