Projects
Auctions
Preorders
Shop
Offers
Dice
Create
Terms
News
FAQ
Contact

Crowdfunding



web sites

4723
participants

118052.81
of 1500 euro required
7870%

5903 euro
119 participants


112149 euro
4604 participants


Warning: only the orders paid before the campaign end determine the total amount collected by the campaign.

Project by
Inmedia Srl (Giochix.it)
Via Igino Giordani 18
Roma (RM), Italy
09252221008
your image


Product
List
This Pack was available to 29.95€

Mercado de Lisboa
Available on shipment or with pick up on Roma

Una copia del gioco Mercado de Lisboa in versione inglese + il regolamento stampato in italiano.

237

This project offers discounts for multiple purchases. For example, by buying 3 equal rewards you get a 10% discount. The discount is automatically applied to the cart. Get Them!




Login to follow this project!
Comments (23)  |  Updates (1) |  FAQ
This campain is ended, you can still buy it a copy of Mercado de Lisboa on giochix.it. You can login there with the same access info you use on Giochistarter and then purchase it.









I mercati moderni offrono ai loro visitatori vari stand, ristoranti e servizi. Nel gioco Mercado de Lisboa, i giocatori aprono dei propri stand, ristoranti, e cercano di influenzare il prezzo delle merci vendute... inizia la caccia al cliente!



Siamo felici di presentarvi la campagna del nuovo gioco di Vital Lacerda e Julian Pombo. Si tratta di un gioco per 1-4 giocatori, facilissimo da imparare, rapido e al tempo stesso profondo e intelligente. Qui viene proposta la versione inglese del gioco con incluso anche il regolamento in italiano.






Mercado de lisboa è un gioco di piazzamento tessere basato sul sistema di costruzione della città del gioco di Vital Lacerda, Lisboa. Mercado de lisboa è un gioco frenetico, con regole facili da imparare ma scelte tattiche profonde!







Il gioco si basa su alcune semplici regole! 
Al tuo turno puoi fare una di queste cose:

Aprire uno Stand. Il giocatore piazza una tessera Stand presa dal display delle tessere in uno degli spazi vuoti del mercato (o in uno spazio con una tessera ristorante a faccia in giù). Vi mette sopra un proprio segnalino di legno. Il costo in monete da pagare è uguale dal numero di stand già presenti nella medesima colonna del mercato (o riga se nella riga ce ne sono di più). Piazzare uno stand attiva la fase di scoring. Se si piazza lo stand sopra la tessera a faccia in giù di un ristorante, si ottiene anche tale tessera.
Aprire un Ristorante. Il giocatore deve possedere una tessera ristorante. Se così è, può piazzare la tessera in uno degli spazi vuoti del mercato (o in uno spazio con una tessera ristorante a faccia in giù) e ottenere 1 moneta. Se si piazza il ristorante sopra la tessera a faccia in giù di un altro ristorante, si ottiene anche tale tessera.
Portare Clienti al Mercato. Il giocatore può prendere una tessera cliente dal display delle tessere cliente e piazzarla in uno spazio vuoto intorno al mercato. Per farlo deve avere almeno una tessera stand propria in una riga o colonna corrispondente, e ci deve essere un numero di stand pari al numero di clienti riportato sulla tessera. Piazzare una tessera cliente attiva la fase di scoring.
Prendere 1 moneta.

Quando viene attivata la fase di scoring vengono pagati tutti i giocatori che hanno uno stand corrispondente alla merce richiesta dai clienti presenti nella riga e/o colonna corrispondente. Il pagamento è pari ad 1 moneta per ogni cliente che vuole tale merce (ricorda che ci sono tessere cliente da 1, 2, 3, e 4) x il numero di tessere ristorante ortogonali a quella dello stand preso in considerazione che offrono la stessa merce (o birra, che vale come jolly). 

Il gioco termina quando ci sono 4 o meno spazi disponibili per le tessere cliente, 4 o meno spazi disponibili nel mercato, o quando tutti i giocatori svolgono l'azione "Prendere 1 moneta". Vince chi il più ricco!
















Il gioco qui disponibile è lo stesso di quello della campagna in corso su Kickstarter.

È possibile aderire a questa campagna utilizzando la carta di credito, Paypal, Bitcoin, Satispay, Sofort o pagando con bonifico bancario.

I giochi saranno spediti dall'Italia. Non ci saranno quindi costi aggiuntivi all'interno dell'Unione Europea (come spese doganali o simili).  Se vivi al di fuori della Comunità Europea, potranno essere aggiunti dei dazi doganali al costo del gioco. Ti consigliamo di informarti sulla legislazione del tuo paese a questo riguardo.







Partecipando a questo progetto otterrai dei Punti Fidelity. Accumulando questi punti puoi guadagnare uno sconto permanente legato al tuo account che può raggiungere il 20%. Lo sconto si può utilizzare nelle nostre campagne, nei preordini, negli acquisti dal negozio e su tutti i nostri siti: giochistarter.it o giochix.it. Puoi trovare più informazioni nella sezione delle FAQ.




Dopo la campagna, avrai accesso al nostro Pledge Manager. Il Pledge Manager è una zona speciale del nostro sito, dove potrai rivedere e modificare il tuo acquisto, aggiungere altri giochi o addon. Quando farai queste aggiunte al tuo ordine, troverai gli stessi prezzi di quando ti sei unito alla campagna.

Se non lo hai fatto ancora durante la campagna, nel Pledge Manager specificherai i dettagli del tuo indirizzo e potrai pagare i costi di spedizione.




Il costo per la spedizione di un singolo gioco in Italia è di circa 7 euro. Per le zone disagiate il prezzo può essere diverso (isole e località remote). Per le altre nazioni, i costi di spedizione vengono mostrati durante la finalizzazione del carrello. Se preferisci puoi ritirare la tua copia gratuitamente presso il Giochix Shop a Roma (Via Igino Giordani 18).

Per quantità maggiori o per la spedizione negli altri paesi del mondo, inserisci nel carrello l'ordine e nella pagina relativa alle modalità di spedizione troverai i relativi costi di spedizione. Il sistema ti mostrerà diverse modalità e potrai scegliere quella che preferisci.

I giochi saranno spediti a Giugno 2021 o appena disponibili.



Availability. You must take into consideration that the shipment date is indicative. We will do our best to respect such a date, but delays may occur for reasons beyond our control, such as production delays, transport, or Customs issues. Please note that it's a shipment date, not a delivery date. Delivery timing depends on where you live and the shipment method selected. 
 
Communications. Please use the contact form on our website for any request or question. 
 
Components. Contents, images, and illustrations must be considered merely indicative of the final product and may be subject to change without notice.
 
Fairs. If you choose to pick up your game at a Fair and the game is unavailable, the Fair is delayed/canceled, Giochix participation is canceled, or if you miss picking it up, you must change your shipping method. This is possible by clicking the "Change shipment" button on your order page on our website. In that case, you will have to pay the shipping costs. 
Please note that the game's shipment can be scheduled close to a Game Fair, such as Essen Fair in Germany or Lucca Comics and Games in Italy. It is important to note that we will be showing/selling the game at these fairs independently of the campaign shipment status. Attending these fairs is vital to the game's chances of success.

Pickup in Rome. If you choose the option for pickup in Rome, you must collect your order within 90 days of its availability: after this date, the availability of the products will no longer be guaranteed. All not collected orders will have to pay the storage cost of 1 euro/kg of product (or its fractions) every 30 days for the first 12 months and 2 euro/kg of product every 30 days after the first 12 months. This cost is not due if the order is collected within 90 days of product availability. After 24 months from product availability, all not collected orders will be wasted.
 
Order Canceling. An order can be canceled and fully refunded before the campaign's end by clicking the specific button on the order page. After the end of the campaign, the order can still be canceled and fully refunded within 7 days, with the campaign ending by sending us an email with the specific request. Please note that Paypal doesn't refund transaction costs, so if the consumer uses Paypal, the refund will not include these costs.
After this period, the order can still be canceled within 15 days of the campaign ending date, but please note that in this case, the refund will not include the processing costs and will be limited to 90% of the amount paid. Besides these options, the order is considered valid and is not cancelable/refundable. 

After 24 months from product availability, all unprocessed or uncompleted orders, no matter the reason, will be wasted.
 
We reserve to our sole discretion the right to exclude from the campaign (canceling and refunding the pledge) those who have been banned from using Kickstarter and/or other crowdfunding platforms, which have been reported as fraudulent users by Paypal or by a credit card provider (like Mangopay), which use a "fake" account, which use the platform as spammers, which have missing payments, or who have or have had dishonest, unbecoming and/or defamatory conduct.

Complaints deadline. We will no longer accept complaints about this campaign's products after 12 months from the game's availability date, which is the date of the first shipment. For any shipping-related problems, complaints must reach us within seven days of delivery.
 
Shipments. We ship by postal service or supported courier (UPS, GLS, SDA, DHL, etc.). We reserve the right to separate the contents of orders into different shipments or merge different orders in the same shipment. If this happens, there will be no additional costs to you as a customer nor the right to any refund.
 
Tracking. Shipments made by courier or by the insured postal service can be tracked. Shipments made by the postal service cannot be traced, and although they happen very rarely (0.1-1% of cases), they can be lost.
 
Timing. Courier shipments may take about 1-2 days for Italy, 3-6 days for EU/US/Canada, and 1-2 weeks for the rest of the world. Postal service shipments require about 1-2 weeks for Italy, 3-10 weeks for EU/US/Canada, and 4-14 weeks for the rest of the world. Please note that the postal service can be slow and may suffer several weeks of additional delay, especially near or during the holidays, like Christmas. This rarely happens, but it is still possible and is out of our control. If you would like faster delivery or wish to avoid any risk of a long delay in the package's arrival, please use a courier service.
 
Insurance. Courier shipment assurance ensures package loss, destruction, and package damage. Postal service insurance ensures package loss or destruction. Insurance requires a customer claim to be made when the package is delivered: if you spot any damage, please ask the postal carrier to make you a receipt "accepted with reserve". Then inform us immediately, no later than 7 days from the delivery of the package.

Claims. Claims for lost/not received packages must be made within 120 days of the shipment date. Claims for damaged or missing packages must be sent within seven days from receipt of the package. After these deadlines, claims are not accepted. We use very good package protection and in this way, damages to the games during transport rarely happen. Please note that we don't accept claims for aesthetical damages to the box in this unlucky case but only claims for damages that influence the gameplay. 

Errors. If the game failed to arrive because of your mistake (wrong address, recipient absent, not picking up at courier/postal warehouse, etc.), you will have to pay an additional shipping/warehousing cost for us to re-send/re-deliver your game. This cost will also include the return costs of the game. On the other hand, we will send it again to you at our expense if the error is ours. If the package is lost or destroyed, we will reship it at our expense only if it is insured. In this case, it will be the customer's responsibility to choose a second shipment, a safer or more reliable method if the first one did not work, and to pay any difference in cost, if any. The choice of non-traceable shipping methods for a second shipment will automatically exonerate us from any responsibility regarding the game's delivery. 
Please note that we will not reship any game without investigating what happened to the first shipment. This can be processed quickly through the courier service option but may require an additional 1-5 weeks through the postal service. 

Customs. Depending on your Country, Customs taxes and/or VAT may be added. If this happens, the transporter company could add a cost to the management of Customs. Please check your country's rules and regulations. Any additional tax, cost, or additional charge due to Customs will not be our responsibility and will be paid by the customer.
Please verify your country's rules and regulations if the project has a "friendly" symbol, like "US-friendly". This
 symbol is only an indication as rules can change at any moment. 

Shipping costs. Since the actual game shipment takes place several weeks/months after the campaign ends, the shipping costs are estimated. In the case that, in the meantime, the costs have increased, the customer will have to pay the difference between the amount paid and the actual cost. Otherwise, we will proceed with the shipment by changing the selected shipping category with a cheaper one, or, if not possible, we will stop the shipping process.
 
Pledge Manager. After a few weeks from the end of the campaign, the Pledge Manager will be active. This procedure allows participants to confirm and revise their orders, purchase add-ons, and update their profile/delivery address. The Pledge Manager will be up for a few days to a specific deadline. We strongly recommend all participants complete the pledge manager within the expiration date. If not, please consider that:
- Any special campaign price for addons expires with the Pledge Manager deadline. After that date, all addons will be available at a normal price.
- The shipping price may be higher.
- We will not be able to guarantee the availability of any exclusive content made in a limited quantity.
- We cannot guarantee the scheduled shipment date as a delay could happen.
- We will not be able to guarantee the pickup in Rome or at a Fair's Stand (if available in the project).
Users of Giochistarter can access the pledge manager by opening their order page. If a campaign has been run on this platform, other platforms' users will receive access data by email.
2024 Inmedia Srl - Terms